Jdi na obsah Jdi na menu

PRO CHYBĚJÍCÍ DĚTI

čtvrtek - pátek 9. - 10.  května

Matematika 

  • Počítáme zpaměti 1) str. 18 / sloupeček 52 
  • PS MAT 3
    •  str. 16 / cv. 4 - počítat ústně
    • str. 17 / cv. 2 – počítat ústně

 

PS Už čteme a píšeme sami

  • str. 42 - celá
  • str. 47 - celá

PÍSANKA 1

  • str. 25 - dopsat vše

PÍSANKA 2 

  • str. 2 - celá

PRVOUKA

  • PS
    • str. 47 / cv. 1, 2

 

úterý 7. května

PÍSANKA 1. díl 

  • str. 27 
    • celá strana dopsat

PÍSANKA 2. díl

  • str. 1 
    • celá

Počítáme zpaměti

  • str. 18 - sloupeček 51

Už čteme a píšeme sami

  • str. 33 - celá

PS Matematika 3)

  • str. 16 / cv. 2 /nezobrazovat peníze/
  • str. 14 / cv. 5

 

pátek 3. května

PÍSANKA

  • str. 20 
    • doplnit do vět slova z nabídky

Počítáme zpaměti

  • str. 16 - sloupeček 44

Už čteme a píšeme sami

  • str. 32

PS Matematika 3)

  • str. 12 / cv. 1, 2, 3
  • str. 13 / cv. 1, 3

 

čtvrtek 2. května

PÍSANKA

  • str. 24 
    • celá strana 

Počítáme zpaměti

  • str. 16 - sloupeček 43

Už čteme a píšeme sami

  • str. 31

 

pondělí - úterý 29. - 30.  dubna

PS Matematika 3)

  • str. 11 / cv. 1, 2, 4, 5, 6
  • str. 12 / cv. 2, 3

 

PS Už čteme a píšeme sami

  • str. 30 - celá

PÍSANKA

  • str. 22 - dopsat vše
  • str. 23 - celá

PRVOUKA

  • uč. + PS
    • str. 42

 

čtvrtek 25. dubna

PÍSANKA

  • str. 21 
    • dopsat celou stranu

PS MATEMATIKA

  • str. 9 - dokončit vše

 

středa 24. dubna

PS Matematika 3)

  • str. 8 - cv. 2, 3, 4
  • str. 9 - cv. 1, 2

Počítáme zpaměti 1)

  • str. 15 / sloupeček A

PS Už čteme a píšeme sami

  • str. 28 - celá

PÍSANKA

  • str. 21
    • úvodní řádek nahoře
    • první a druhý řádek
    • slovo "jojo"

 

úterý 23. dubna

PS Matematika 3)

  • str. 4 / cv. 4 - dokončit
  • str. 7 - včetně DÚ celá
  • str. 8 - úvodní úloha; cv. 1

Počítáme zpaměti 1)

  • dokončit co komu chybí - je hotová celá str. 14

PS Už čteme a píšeme sami

  • str. 27 - celá

 

pondělí 22. dubna 

PÍSANKA

  • str. 19 - dopsat vše

Projektový den - tuto práci domů neposílám.

 

pátek 19. dubna

PÍSANKA

  • str. 19 
    • ​úvodní řádek
    • 2 řádky malé p
    • řádek se slovem "pes"

PS Matematika 3

  • str. 6 / cv. 1, 3, 5, 6 - první dva sloupečky

 

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 27 - úvodní text PTÁCI

 

čtvrtek 18. dubna

PÍSANKA

  • str. 18 
    • celá strana /včetně DÚ/ + jméno: Nina

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 26

+ DÚ z MAT na webu: https://learningapps.org/watch?v=p1x0mmvc524

 

středa 17. dubna

PÍSANKA

  • str. 16 
    • ​úvodní řádek
    • 2 řádky velké M
    • jména: Míla, Matouš, Míša

PS Matematika 3

  • str. 4 / cv. 1, 2, 3, cv. 4 - první dva řádky
  • str. 5 / cv. 3, 4

POČÍTÁME ZPAMĚTI

  • sloupeček 42 - prvních 10 příkladů

 

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 26

 

pondělí 15. dubna - úterý 16. dubna

PÍSANKA

  • str. 17 - celá strana

PS Matematika 3

  • str. 2  - celá
  • str. 3 - celá

POČÍTÁME ZPAMĚTI

  • sloupeček 41

PRVOUKA

  • učebnice a PS 
    • ​str. 41 - dle pokynů v učebnici

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 25 - 26

 

 

 

čtvrtek - pátek 11. a 12. dubna

PÍSANKA

  • str. 14 
    • celá

PS POČÍTÁME ZPAMĚTI 1)

  • sloupečky 39 - 40

PS Už čteme a píšeme sami

  • str. 24

 

pondělí 8. dubna

PÍSANKA

  • str. 13 
    • úvodní řádek a dva řádky malého d
    • slova "datel" "Adéla"

PS Matematika

  • str. 32 - cv. 1, 7

Počítáme zpaměti

  • str. 12 / sloupeček 36

PRVOUKA

  • učebnice 
    • ​str. 40 / 1 - rozdíl sázet/set
  • PS 
    • ​str. 40 / 1 - pojmenovat práce na zahradě /SEJE, SÁZÍ, KYPŘÍ PŮDU, ZALÉVÁ/

 

čtvrtek - pátek 4. a 5. dubna

PÍSANKA

  • str. 12 
    • celá

PS Matematika

  • str. 30 / cv. 1 - dokončit
  • str. 31 / cv. 2
  • str. 32 / cv. 2 - 6

PS Už čteme a píšeme sami

  • str. 22 - 23 STRAŠIDLOVÁ /hlasité čtení/

 

středa 3. dubna

PÍSANKA

  • str. 11 
    • dopsat vše

PS Matematika

  • str. 31 / cv. 1, 4, 5, 7

PS Už čteme a píšeme sami

  • str. 22 - 23 STRAŠIDLOVÁ /hlasité čtení/

 

úterý 2. dubna

PÍSANKA

  • str. 11 
    • úvodní řádek nahoře a další 2 řádky malého psacího o
    •  + DÚ 

PS Matematika

  • str. 30 / cv. 1 /pouze první 2 sloupečky/, 2, 3, 4, 6

PS Už čteme a píšeme sami

  • str. 22 /viz DÚ/

 

pondělí 25. března

PÍSANKA

  • str. 8 - označeno tečkou 

PS Matematika

  • str. 26 - dokončit celou stránku /podle toho, jak děti chyběly/; včetně DÚ
  • str. 27 - celá

PRVOUKA

  • PS 
    • ​str. 45 - celá

 

Theodorce jsem poslala kopii s Budulínkem - nejdřív přečte Thea básničku, poté rodiče přečtou/vypráví pohádku O Budulínkovi. Pak již postupně projít list podle zadání.

 

středa 20. března

PÍSANKA

  • str. 6 
    • úvodní "půl řádek" nahoře
    • další 2 celé řádky; řádek se slovem "šít"
    • /kdo si vyzvedával ve škole, je to označeno červenou tečkou/
    • POZOR - V písance píšeme vždy pouze psacím písmem. Pokud je na řádku předepsáno malými tiskacími písmeny, mají děti přepsat do psacího písma. Nikdy ve škole děti nepíší malé tiskací písmo.

PS Matematika

  • str. 25 
    • ​obrázkové příklady
    • cv. 1, 2
  • kopie / k vyzvednutí ve škole/ - DUHOVÁ DESÍTKA
    • ​obloučkem - duhou - spojujeme pastelkami dvojice čísel, jejichž součet je 10 - vznikne duhový oblouk
    • do levého sloupce napíšeme vytvořené příklady
    • do pravého sloupce je "otočíme"

Máte-li doma knihu Fr. Hrubína Špalíček veršů a pohádek, přečtěte dětem pohádku O Červené karkulce - veršovanou. Ve vydání Albatros r. 2008 str. 70. Pokračuje se v práci na kopii - viz včera.

 

Procvičování čtení - včerejší DÚ. UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI str. 21.

 

úterý 19. března

PÍSANKA

  • str. 5 
    • 6 řádků /kdo si vyzvedával ve škole, je to označeno červenou tečkou/
    • POZOR - V písance píšeme vždy pouze psacím písmem. Pokud je na řádku předepsáno malými tiskacími písmeny, mají děti přepsat do psacího písma. Nikdy ve škole děti nepíší malé tiskací písmo.

PS Matematika

  • str. 24 / cv. 3, 4
  • kopie / k vyzvednutí ve škole/ - automatizujeme spoje s výsledkem 10

Máte-li doma knihu Fr. Hrubína Špalíček veršů a pohádek, přečtěte dětem pohádku O Červené karkulce - ne veršovanou, ale klasickou. Ve vydání Albatros r. 2008 str. 133. Ve škole je k vyzvednutí kopie pro práci s textem.

 

pondělí 18. března

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 20 
    • přečíst pohádku/básničku
    • splnit úkoly u červených puntíků
      • odpovědět na otázky - napsat
      • označit obrázky
      • vyprávět pohádku
      • porovnat pohádky poslední úkol jsme nedělali /až zítra/

 

PS Matematika

  • str. 23 / cv. 3, 4

PRVOUKA

  • učebnice str. 38 - 39 
    • ​ústně 
    • mimo stavby rostliny
  • PS 
    • ​str. 38 / cv. 2

+ DÚ

 

úterý 12. března

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 16 
    • rodič čte/vypráví pohádku Hrnečku, vař!
    • dítě dokreslí chybějící obrázek

 

PS Matematika

  • str. 22 / cv. 4
  • str. 23 / úvodní dva řádky psaní číslice 10
  • str. 23 / cv. 2

+ DÚ

POČÍTÁME ZPAMĚTI

  • str. 10 / sloupeček 29

 

 

úterý 12. března

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 12 
    • ​básnička NENÍ LEPŠÍ
    • napsat odpovědi na červené otázky

KOPIE

  • cv. 3, 4 - podle zadání /četně DÚ/

PS Matematika

  • str. 22 / cv. 1, 3, 5 /včetně DÚ/

POČÍTÁME ZPAMĚTI

  • str. 10 / sloupeček 28

 

čtvrtek - pátek 29. února/ 1. března

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 15 - celá

Thea dostala několik kopií - jsou popsané, jak s nimi pracovat. Rozstříhanou pohádku má seřadit podle toho, jak jdou obrázky za sebou a nalepit je na barevný /hnědý/ papír. Může si některé i vybarvit smiley.

 

PS MATEMATIKA 2

  • str. 20 / obrázkové příklady nahoře na stránce + cv.  1, 3
  • str. 21 / cv. 4, 6, 7

 

středa 28. února

KOPIE ČT EDU - cv. 2

  • přečtěte dětem některou z verzí pohádky O perníkové chaloupce, podle toho, co máte doma k dispozici 
  • děti si přečtou nahlas věty a zapíší za ně ANO nebo NE

KOPIE s větami na doplnění chybějícího slova /posílám Theodorce po sestře/

PS Matematika

  • str.  17 /cv. 4 - kontrola, dokončení
  • str. 18 - celá kromě cvičení 1
  • str. 19 / cv. 1, 2, 3 /je to včetně DÚ/

PÍSANKA

  • str. 1 - máme napsaný úvodní řádek nahoře + 4 celé řádky /končili jsme u dlouhého é/

 

úterý 13. února

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 9 - celá /včetně DÚ/

 

pondělí 12. února

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 7 - číst věta a škrtnout nehodící se slovo

PS Matematika

  • str.  13/ obrázkové úlohy; cv. 1, 2
  • str. 14 / cv. 1, 2, 4

PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA

  • str. 61 - dokončit

 

středa 7. února

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 7 - HRAJEME HOKEJ - spojit slova /viz str. 6 U KRMÍTKA/

PS Matematika

  • str.  12/cv. 2, 3, 4, 5 - u slovních úloh dětem přečtěte odpověď

PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA

  • str. 60
  • str. 61 - pouze 1. sloupeček
    • ​schovaná slova jsme podtrhli pastelkou
    • v některém slově jsou schovaná slova dvě /i tři/ wink

 

úterý 6. února

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 6 - čtení vět /viz DÚ/

PS Matematika

  • str.  12/1
  • str. 7 / 6
    • POZOR Prosím o důsledné dodržení postupu: počítáme z pravého dolního rohu směrem nahoru a výsledek píšeme přesně pod čísla ve sloupci. Viz str. 6/cv. 1

PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA

  • str. 58

 

středa 31. ledna

PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA

  • str. 54
    • ​číst slova /zkusit bez hláskování/
    • otázky str. 55 / 1, 2, 3, 4, 5 - ústně

PS Matematika

  • str. 9 / cv. 2
  • 10/ cv. 1, 2, 4, 5

+ práce DÚ

 

úterý 30. ledna

PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 5

PS Matematika

  • str. 9/ cv. 1, 3, 4, 6

+ práce DÚ

 

pondělí 29. ledna

Vyzvedněte si prosím ve škole nový PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI

  • str. 4

Matematika

  • numerace čísla 8; psaní číslice 8 - kopie /také k vyzvednutí ve škole/

PRVOUKA

  • PS str. 28 / cv. 2; str. 29 - celá

PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA

  • str. 52

 

čtvrtek 25. ledna

Opakování jmen dětí z naší učebnice - čtení ze spinneru. Pamatuješ si, co jsme si o kom četli?

PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA

  • str. 48
    • ​doplň slova - trénuj ROBOTA
    • vybarvi všechna zvířátka
  • str. 72
    • pouze sloupeček DE/DĚ dole - viz DÚ 

PRVOUKA

  • uč. str. 28
  • PS str. 28 / cv. 1

 

středa 24. ledna

Procvičování čtení slov s Q, W, X. Pozor, písmo na spinneru je trochu odlišné, upozorněte děti.

PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA

  • str. 46 - 47

ČÍTANKA

  • str. 25 - 26

MATEMATIKA

  • PS Počítáme zpaměti 1)
    • sloupeček 18 – první polovina společně
    • zbylou polovinu sami – počítadlo / prsty, hlava! J
  • PS Matematika 2)

ROZHODNĚ PROSÍM NEDĚLAT PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ NA STR. 6, 7, 8 ANI JINDE

  • str. 8 / cv. 2 
  • str. 8 / cv. 3, 4 –přečíst dětem zadání; Jaký bude příklad? Zapište si ho na modrou /umí/ a teď ho vypočítejte. Kolik to je? Doplníme do odpovědi – zase se dětem musí přečíst.
  • str. 8 / cv. 5 - sami

 

úterý 23. ledna

Procvičování jsme čtení/psaní slov s dvojhláskami:

PS ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT

  • str. 84
    • u oranžové knížky – přečíst slova, spojit je s obrázkem a přepsat sami na vedlejší řádek

MATEMATIKA

  • PS Počítáme zpaměti 1)
    • sloupeček 17 – první polovina společně
    • zbylou polovinu sami – počítadlo / prsty, hlava! J
  • PS Matematika 2)

  • ROZHODNĚ PROSÍM NEDĚLAT PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ NA STR. 6, 7 ANI JINDE
  • str. 7 / cv. 1 – „domino“
    • děti znají pouze sčítání podle kostek včetně komutativního zákona J, říkáme si, že můžeme zaměnit sčítance a výsledek bude stejný; ukažte si odčítání: celkem na kostce je 7 puntíků, když odečteme jednu část kostičky, na které jsou 2 puntíky, zůstane nám počet z prvního dílku? Ať si ověří na počítadle. Postupně udělejte společně celé cvičení.
  • str. 7 / cv. 2, 3
    • přečíst dětem zadání; Jaký bude příklad? Zapište si ho na modrou linku /umí/ a teď ho vypočítejte. Kolik to je? Doplníme odpověď – zase je potřeba dětem přečíst.
  • str. 7 / cv. 5 – ústně

 

pondělí 22. ledna

PS Začínáme číst a psát 1) str. 83

  • z celé abecedy nám zůstala poslední 3 písmena, tady je vidíte; znáš je?
  • číst rozhovor „u červené knížky“ – pokračuje i na str. 84
  • Znáš  nějaká další slova s těmito hláskami? Pozor na AKVÁRIUM – píše se počeštěně, kdyby na to někdo narazil. Můžete si vysvětlit si slovo AQUA = voda (slova aquapark, název vody Aquila, hrdina Aquaman…); Pozor na kiwi – s dvojitým w je ovoce, kdyby někdo zmínil ptáka, píše se s v J . Děti znají slovo WEB – používáme.
  • v PS na str. 83 napsat 3 řádky připravených písmen

 

Místo matematiky dnes měly děti finanční gramotnost.

 

PRVOUKA

  • učebnice str. 27  
    • cv. 1 – pojmenovat si hodiny, viděl jsi je někde? Znáš i jiné hodiny?
    • cv. 2 – vysvětlit si celou hodinu a půl hodinu /velká a malá ručička…/
  • PS str. 27
    • cv. 1 – bludiště /co v kolik hodin děláme/
    • cv. 2 – společně podle hodin /ještě neumí psát 8 – můžou udělat „sněhuláka“ J /
    • cv. 3  - DOMÁCÍ ÚKOL – přinést ve čtvrtek na PRV

 

ČESKÝ JAZYK

  • ČÍTANKA str. 21 – 22

 

pátek 19. ledna

  • Procvičování čtení slov s dvojhláskami OU, AU, EU.

Zásoba slov: 

SOUDEK, MOUREK, PAVOUK, KOUPÁNÍ, MOUCHA, KROUPY,

PROUTEK, OUTLOŇ, KLOUZAČKA, TROUBA, KOLOUŠEK,

EURO, MOUKA, KOUTEK, PALOUK, AUTO, KLAUS, AUTOMAT,

AUTOBUS, KLAUN, APLAUS, SAUNA, LOUKA

 4 slova ať si děti zkusí také přepsat.

 

  • PS Počítáme zpaměti 1)
    • sloupeček 16 - dokončit
  • PS MATEMATIKA 2)
    • str. 6 / NEDĚLEJTE CV. 1, dokončete zbytek stránky

 

čtvrtek 18. ledna

Čítanka str. 19 - 20 /hlasité čtení/

Procvičování slabik: https://wheelofnames.com/bw9-wc7

Psaní slov: TICHO, NIC, DIVADLO, SCHODY, KUNY, TIKAJÍ ...

PS Začínáme číst a psát

  • str. 82 dole
    • označit modře a číst dvojhlásky OU, AU, EU - to si připište ; slovo EURO

PRVOUKA

učebnice str. 26 - zopakovat si dny v týdnu, porovnat s Diářem - na dvoustraně vždy vlevo 5 dní školních/pracovních a napravo sobota, neděle - víkend...

PS str. 25 - dokreslit do posledního políčka v tabulce ke každému měsíci něco, co děláme... /můžete využít odkaz v ELEKTRONICKÉM PROCVIČOVÁNÍ - Co děláme v ročních obdobích/

 

středa 17. ledna

PS Začínáme číst a psát

  • str. 82
    • z písmen D, T, N se někdy může stát Ď, Ť, Ň - buď pomocí háčku - to se stává málokdy např. kůň, Ťapka, tůňka ... nebo to způsobí Ě, které následuje za D, T, N - to jsme se učili v minulých dnech a třetí možností je, že to způsobí MĚKKÉ písmeno I,Í. Máme dvě písmena pro zvuk i ... poznáme to dobře právě po souhláskách D, T a N. Zkuste vyslovit D a za ním "tvrdé" i = dy ... totéž s T a N. Pokud však po D,T,N přijde i měkké - slyším "ďi, ťi, ňi" ...
    • žlutou pastelkou označte ve slovech slabiky DI, TI, NI
    • čtěte slova
    • napište věty:
      • ​CHODÍM RÁD/A DO DIVADLA.
      • HODINY TIKAJÍ. toto je velmi obtížní věta. pracujte s dětmi, všechna I,Y si sluchem pohlídejte /kromě posledního po souhlásce J/
      • NÁŠ PONÍK VONÍ.

Domácí úkol ze čtení je v odkazu Domácí úkoly.

 

PS Počítáme zpaměti 1)

  • sloupeček 15 - dokončit

PS MATEMATIKA 2)

  • str. 6 / cv. 2 - sami; 3 a 4 - přečtěte jim, děti tvoří příklad a řeší výsledek

Matematiku jsme také procvičovali  na počítačích - viz nový odkaz v MENU : ELEKTORONICKÉ PROCVIČOVÁNÍ

 

Dnešní výtvarná výchova měla přesah do PRVOUKY - alespoň odkaz na video: https://youtu.be/m8PoSb_XsPE?si=sMg5dBN2w5WmyW-X

 

 

úterý 16. ledna

Procvičovali jsme čtení/psaní slov se slabikami DĚ, TĚ, NĚ - procvičujte dle PS a v odkazech, které přikládám.

 

PS Počítáme zpaměti 1)

  • sloupeček 14

 

Počítejte prosím s tím, že ve zbytku týdne budeme s dětmi chodit ven - bobování, hry na sněhu, stavění ze sněhu apod. - vhodné oblečení a obutí. Venku jsme max. 45 minut s ohledem na počasí.

 

pondělí 15. ledna

PS Začínáme číst a psát

  • str. 81
    • zopakovat si čtení slov; slabiky DĚ, TĚ, NĚ čteme buď jako celek /máme je označené/ nebo hláskujeme Ď - E ... podívám se na slovo, vidím, že za D /T,N/ následuje E s háčkem - háček změkčuje, ale nemůže změkčit E, proto se nám "přesune" a změkčí D na Ď, T na Ť, N na Ň.
    • u každé skupiny slov si vybereme 3 slova a ta přepíšeme na linky, označíme v nich zelenou pastelkou slabiky DĚ, TĚ, NĚ

Celkově prosím, jak to dětem zdravotní stav dovolí, procvičujte co nejvíce čtení. Pokud dětem nejde hláskování - skládání slov, trénujte stále ROBOTA. Děti, které již dříve chyběly, a nedaří se jim, ať se vrátí ve čtení v PS Začínáme číst a psát zpět a co nejvíc procvičují! Ke čtení můžete také využít Čítanku a zdatnější čtenáři klidně i vlastní knížku /zatím s velkými písmeny/.

 

Počítáme zpaměti 1)

  • 13 sloupeček -  s pomocí počítadla, prstů ... je to počítání do 7; nové učivo

PS MATEMATIKA 2)

  • str. 5 
    • obrázkové úlohy nahoře na stránce
    • cv. 2, 3, 4

PRVOUKA

Orientace ve dnech v týdnu.

  • vyjmenovat řadu
  • správně seřadit pokud jsou názvy přeházené
  • rozlišit dny pracovní /všední, školní/ a víkend

PS str. 26 / cv. 1 - s pomocí rozvrhu vybarvit, které dny toto děláme /jednou pastelkou/

 

pátek 12. ledna

PS Začínáme číst a psát

  • str. 80 - 81
    • na str. 81 pouze označit slabiky DĚ, TĚ, NĚ ve slovech zeleně a číst; nic nepíšeme

Počítáme zpaměti 1)

  • 11. a 12.  sloupeček

PS MATEMATIKA 2)

  • str. 4 / cv. 1, 2, 7, 8

 

středa 10. ledna

PS Začínáme číst a psát

  • str. 76
    • nahoře na stránce u oranžové značky knihy a pera

Počítáme zpaměti 1)

  • 10. sloupeček

PS MATEMATIKA 2)

  • str. 3 / cv. 2, 4, 5

 

úterý 9. ledna

PS Začínáme číst a psát

  • str. 74
    • číst komiks
  • str. 75
    • ​číst u fialové knížky
    • psát u fialové tužky

Počítáme zpaměti 1)

  • 4. sloupeček

PS MATEMATIKA 2)

  • str. 3 / cv. 1 a 3

 

pátek 5. ledna

PS Začínáme číst a psát

  • str. 69 
    • hláska a písmeno F
      • ​číst text
      • napsat 1. řádek písmene F

Počítáme zpaměti 1)

  • 3. sloupeček

PS MATEMATIKA 2)

  • str. 1 / cv. 2 - pouze 1 řádek číslice 7
  • st. 1 / cv. 4
  • str. 1 / cv. 6 - dokončit
  • str. 2 / cv. 1

 

čtvrtek 4. ledna

PS Začínáme číst a psát

  • str. 66 
    • opakovat si čtení
  • str. 68 - zakreslit modrou trasu do plánku na str. 67
  • zakreslit si libovolnou trasu do plánku červeně - zapsat na str. 68 /to je DÚ/

PRVOUKA

  • učebnice str. 25 - Rok, roční období, měsíce

+ psát velkými tiskacími písmeny: ROK: JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA

 

středa 3. ledna

PS Začínáme číst a psát

  • str. 66 
    • hlásky a písmena Z a Ž 
    • napsat oba řádky 
    • ​​čtení textu 3x

 

Počítáme zpaměti 1) - nový PS

  • 2. sloupeček

PS MATEMATIKA 2)

  • str. 1 / cv. 1, 3, 5, 6 - pouze levé tři řady

 

čtvrtek 21. prosince

PS Začínáme číst a psát

  • str. 79 
    • ​číst
    • napsat, co si přeju pro ostatní k Vánocům

 

středa 20. prosince

PS Začínáme číst a psát

  • str. 77 - 78 
    • hláska a písmeno CH 
    • napsat 2 řádky CH
    • označit si ve slovech písmeno CH zeleně; pozor na slovo LEHCE
    • ​čtení slov 3x
  • na str. 78 
    • ​čtení textu - upozornit/pomoci číst na písmeno Ž a G, které děti zatím neznají /budeme se k nim vracet po novém roce/

Počítáme zpaměti 1) - nový PS

  • 1. sloupeček

 

úterý 19. prosince

PS Začínáme číst a psát

  • str. 62 - písmena C a Č
    • ​čtení textu 2x
    • napsat řádek C, Č
    • na druhý řádek píšeme slova CYRIL A ČENDA (1x)

 

​MATEMATIKA

PS zadní obálka - vše kromě čtverců; počítáme na počítadle

 

pondělí 18. prosince

PS Začínáme číst a psát

  • s. 59
    • procvičujeme čtení
    • píšeme 1. řádek S, Š
    • na 2. řádek napíšeme jména: ŠIMON  ŠÁRKA

 

  • str. 60
    • ​číst věty
    • do neúplných vět doplnit slova nebo obrázky
    • nezapomenout na tečku za větou!

 

  • str. 61
    • ​vyluštit křížovku

 

  • str. 62 - písmena C a Č
    • ​čtení textu
    • zatím NEPÍŠEME

 

​MATEMATIKA

PS str. 32 - celá strana kromě číselných os a poslední úlohy s dominem

 

čtvrtek 14. prosince

PS Začínáme číst a psát

  • s. 57 - 58 nahoře
  • procvičujeme čtení
  • v textu na str. 58 podtrhneme písmeno R modře a Ř červeně

+ na str. 58 píšeme na řádky slova: RUKA, RYBA, ŘEKA, RAMENO, HŘÍBEK, STROM, RAK, ŘEHOŘ, RADEK

  • ve slovech podtrhneme písmeno R modře a Ř červeně

PRVOUKA

  • učebnice str. 22 + PS str. 22 - Vánoce u nás doma; zvyky a tradice

 

středa 13. prosince

PS Začínáme číst a psát

  • s. 57
  • procvičujeme čtení
  • píšeme 1. řádek R, Ř

Píšeme slova: RAK, RUKA, RYBA, ROBOT; ŘEKA, ŘEPA, ŘÍP, ŘEMEN

 

MATEMATIKA

PS str. 31 - příklady dole na stránce - 3 rámečky se žlutými políčky

 

úterý 12. prosince

Byl projektový den - dokončujte a procvičujte práci z minulých dnů. DÚ - viz Domácí úkoly.

 

pondělí 11. prosince

PS Začínáme číst a psát

  • s. 54
  • procvičujeme čtení
  • píšeme 1. řádek B
  • na druhý řádek napíšeme slova BOBÍK  BETLÉM

 

  • str. 56
  • prohlédnout si plánek města; číst názvy ulic
  • zakreslit tužkou cestu Báry do bazénu podle názvů ulic uprostřed na stránce
  • DÚ - viz Domácí úkoly

 

MATEMATIKA

  • str. 31
    • ​obrázkové počítání nahoře na stránce
    • 3 rámečky s oranžovými puntíky

PRVOUKA 

  • ​učebnice str. 21 - podle pokynů na stránce
  • PS str. 21 / 1, 2

 

pátek 7. prosince

PS Začínáme číst a psát s. 54

  • pouze čtení textu; zatím řádky písmene B nepíšeme
  • podle textu napsat jména dětí do tabulka nahoře na str. 55

MATEMATIKA

  • str. 30 - dokončit dva poslední sloupečky příkladů /s oranžovými výsledky/
  • procvičovat sčítání v oboru do 6; dopočítávání do 6; rozdělování čísla 6

 

čtvrtek 7. prosince

PS Začínáme číst a psát s. 52

  • číst slova - ve sloupečcích, po řádcích ... /orientace na stránce/
  • zkusit slova slabikovat, určovat počet slabik a jejich délku - ústně
  • doplnit /napsat/ vhodná slova k obrázkům - vychází z přečtených slov

PRVOUKA 

  • ​PS str. 20

 

středa 6. prosince

PS Začínáme číst a psát s. 51 - 52

  • seznámit se s novým písmenem na str. 51
  • číst na této stránce a také nahoře na str. 52 /končíme u oranžové otázky/
  • napsat odpověď na otázku /řešení: DO SKOTSKA/
  • poslech zvuku dudů 
  • vysvětlit si, co je "kilt"

MATEMATIKA

  • str. 30 - celá, mimo posledních dvou sloupečků příkladů /s oranžovými políčky/

Učíme se básničku:

 

VÁNOČNÍ

STROMEČEK V POKOJI VONÍ,

ROLNIČKA VESELE ZVONÍ.

NA STOLE CUKROVÍ

SLADCE NÁM NAPOVÍ,

ŽE JE TU VÁNOČNÍ ČAS,

CO PŘIŠEL PO ROCE ZAS.

 

VÁNOČKA V KUCHYNI VONÍ,

ROLNIČKA STÁLE SI ZVONÍ.

KOLEDA VÁNOČNÍ,

NÁLADA SVÁTEČNÍ,

S MAMINKOU, S TATÍNKEM ZAS

VÍTÁME VÁNOČNÍ ČAS.

 

 

úterý 5. prosince

PS Začínáme číst a psát s. 50

  • číst věty na stránce - dopsat chybějící slovo /vychází z textu na předchozích stranách o chlapci Hungovi
  • nakreslit sebe, jak hraju na hudební nástroj /děti, které na žádný nehrají se nakreslí při jiné aktivitě/
  • opsat 2 věty o Hungových rodičích

MATEMATIKA

  • str. 29 - celá /včetně DÚ/

 

čtvrtek 30. listopadu

PS Začínáme číst a psát s. 48

  • nové písmenko - pracujeme obvyklým způsobem
  • číst 3x
  • napsat oba řádky písmene H

 

středa 29. listopadu

PS Začínáme číst a psát s. 47

  • přečíst si text o pavoukovi 2x
  • zkusit říct, co jsem se o pavoukovi dozvěděl - co už vím
  • doplnit nyní do tabulky na str. 46:
    • ​znovu si číst věty v tabulce a zapisovat odpovědi ANO/NE
    • porovnat si, co jsem věděl/a správně už včera, co je jinak

Zkuste nahranou aplikaci v Domácích úkolech - Postřehování slabik. Po vyskočení slabiky si ji děti prohlédnou a zkusí ji přečíst bez hláskování, tedy rovnou celou. 

 

MATEMATIKA 

  • dnes jsme dělali "zkoušku" - tu domů neposílám
  • v PS str. 28 
    • napsat si oba řádky nuly
    • zakroužkovat číslo podle počtu obrázků /včetně 0 tam, kde obrázky nejsou/
    • dokreslit obrázky podle zadané číslice

 

úterý 28. listopadu

PS Začínáme číst a psát s. 46

  • přečíst si věty v tabulce 
  • zamyslet se, zda ANO, tato věta je pravdivá nebo NE, toto není pravda
  • do sloupečku MYSLÍM SI, děti samy zapisují ANO nebo NE - prosím, abyste jim neradili ani aby si děti nečetly text z další strany - budeme s tím pracovat následně; učíme se číst s porozuměním wink
  • sloupeček VÍM zůstane zatím prázdný!

kopie ČTYŘLÍSTEK - posílám Theodorce po sestře

  • tabulka s hledáním slov - potřebuje pomoct, nikdy jsme ještě nedělali
  • slova jsou: MÁTA, TOPÍ, MAPA, TÁTA, TETA, PATA - v libovolném pořadí
  • čtení otázek - odpověď ANO/NE -  je to pravda nebo není

 

MATEMATIKA

  • str. 27 
    • dopsat nahoře všechny nedokončené řádky
    • cvičení Rozlož.
  • ve škole jsme ještě pracovali na kopii - posílám Theodorce po sestře

 Máme dobrovolný úkol - viz DOMÁCÍ ÚKOLY. 

 

pondělí 20. listopadu

PS Začínáme číst a psát s. 45

  • celá strana /včetně DÚ/

MATEMATIKA

  • str. 27 - napsat 1. řádek číslice 6
  • napsat řádek 456
  • napsat řádek 123456
  • NEPSAT sestupnou řadu 654321
  • doplnit dominové kostky - číslice a porovnat
  • doplnit čísla k obrázkům v rámečcích
  • srdíčková úloha - doplnit srdíčka do počtu 6 a zapsat jako příklad

PRVOUKA

Opakování o zvířatech v zimě. Videa:

https://edu.ceskatelevize.cz/video/3577-zimni-priroda-ptaci-jehlicnany-a-vlci

https://edu.ceskatelevize.cz/video/4522-jezevec-lesni

 

pátek 24. listopadu

PS Začínáme číst a psát str. 44

  • opakování čtení
  • doplňování chybějících slov do textu - zapsat tiskacími písmeny
  • nakreslit obrázek - "Kam jede Kája s Vítkem na výlet?"; podle vlastní fantazie - kam by asi mohli jet?

MATEMATIKA

  • str. 24 - modré rámečky uprostřed stránky
  • procvičovali jsme /na kopii, kterou doma děti nemají/ rozdělování čísel 3 - 5: můžete zkoušet sami

 

čtvrtek 23. listopadu

PS Začínáme číst a psát str. 43

  • opakování čtení slov a tvoření vět
  • psaní vět: TO JE VLAK. VLAK JE V TUNELU. VÍTEK JE VE VLAKU.

 PS Začínáme číst a psát str. 44

  • čtení vět nahoře na stránce - viz DÚ

PRVOUKA

  • učebnice str. 19 - Ptáci v zimě /proč, jak a čím ptáčky přikrmujeme; kteří ptáci u nás přezimují.../

 

středa 22. listopadu

PS Začínáme číst a psát str. 43

  • nové písmeno V
  • napsat první řádek písmene V
  • číst slova dole na stránce
  • tvořit věty se slovy v prvním sloupečku - dodržet tvar slova; mohou to být i otázky

MATEMATIKA

  • str. 25
    • ​"lyžaři"
    • řady čísel
    • rámečky s dopočítáváním - první dva společně, poslední samostatně - říkáme si: " jedna plus kolik je pět? nebo "kolik musím přidat k jedničce, abych měl/a pět?"; doporučuji pracovat s názorem - např. kaštany, knoflíky, piškoty smiley apod.
    • oranžové rámečky - jsou jako DÚ; samostatně

 

úterý 21. listopadu

PS Začínáme číst a psát str. 42

  • dočíst si komiks 
  • zahrát si hru na ANO/NE
  • přečíst věty a podle významu doplnit odpověď ANO nebo NE
  • dokončit stránku - viz DOMÁCÍ ÚKOL

MATEMATIKA

  • str. 24 
    • ​Je to pravda?
    • "domino"
    • 1. sloupeček v rámečku "Vypočítej.
    • celé cvičení "Vyznač pokaždé jinak." - zakreslit pomocí nabídnutých tvarů příklady

 

čtvrtek 16. listopadu

PS Začínáme číst a psát str. 40

  • ​opakování

KOPIE

  • je označeno

PRVOUKA

  • učebnice + PS str. 18

 

středa 15. listopadu

PS Začínáme číst a psát str. 39 - 40

  • číst "komiks" 
  • dále číst věty - vybrat správné slovo podle významu věty - nevhodné slovo škrtnout - přepsat správnou větu  na linku
  • číst slova ve sloupečcích /viz DÚ/

MATEMATIKA

  • str. 23 - s názorem /kaštany, lentilky, knoflíky.../ počítat příklady ze zeleného rámečku
  • nic nezapisovat

 

úterý 14. listopadu

PS Začínáme číst a psát str. 39 - 40

  • napsat 2.řádek písmena L
  • číst "komiks" a pokračovat na str. 40, kde "komiks" končí
  • čteme po větu "AU, AU"

MATEMATIKA

  • str. 23 - číselné osy, příklady v rámečcích s kolečky

+ procvičovat rozdělování čísla 5 /třeba s knoflíky, kaštany apod./; vymýšlet příběhy - slovní úlohy - př.: Ve výběhu bylo 5 slonů, 2 sloni odešli do stáje. Kolik slonů zůstalo ve výběhu? - zaměřené na odčítání od čísla 5 

 

pondělí 13. listopadu

PS Začínáme číst a psát str. 38

  • opakovat čtení tabulky
  • rodič hláskuje náhodné slovo z tabulky, pak ho řekne celé ... dítě ukáže v tabulce, které slovo to bylo /např. s-á-m .. sám - dítě ukáže slovo v tabulce/
  • dopsat věty

PS Začínáme číst a psát str. 39 - hláska a písmeno L

  • psali jsme zatím pouze 1.řádek, četli jsme vše

V Matematice jsme pracovali na kopii - procvičovali jsme řadu čísel 1 - 5; rozdělování čísla 5; sčítání v oboru do 5.

 

PS Hrajeme si ve škole i doma str. 14

Prvouka uč. + PS - opakování str. 14 - 15 /stromy/; str. 16 - Živočichové v lese.

 

čtvrtek - pátek 2./3. listopadu

PS Začínáme číst a psát str. 34 - 35

PS Matematika str. 22 - obrázky, osy a domino

uč. + PS Prvouka str. 15, 17 /stranu 16 jsme zatím nedělali/

 

Z 8. týdne je potřeba doma udělat:

ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT 

  • str. 27 - 29 + první polovinu stránky 30
    • Jak čteme: hláskujeme jednotlivá slova, každé slovo se vyhláskuje a řekne se celé. Slova takto čteme po jednom - ne stále opakovat a přidávat. Správně je to takto: TOM MÁ TÁTU. t-o-m ... tom ... m-á ... má t-á-t-u ... tátu.
  • na str. 28 jsme napsali tyto věty:
    • o Otovi: MÁ obrázek nože. MÁ obrázek jablka.
    • o sobě: svoje červené písmeno a co máme. Např.: obrázek knihy.
  • na str. 29 jsme připsali větu: TOM MÁ TETU EMU.
  • na str. 30 doplňujeme věty: TETA (má brýle). TÁTA (má šroubovák). TOM (má šneka).

MATEMATIKA

  • str. 17 - 19 - podle zadání na stránce