PRO CHYBĚJÍCÍ DĚTI
čtvrtek - pátek 9. - 10. května
Matematika
- Počítáme zpaměti 1) str. 18 / sloupeček 52
- PS MAT 3
- str. 16 / cv. 4 - počítat ústně
- str. 17 / cv. 2 – počítat ústně
PS Už čteme a píšeme sami
- str. 42 - celá
- str. 47 - celá
PÍSANKA 1
- str. 25 - dopsat vše
PÍSANKA 2
- str. 2 - celá
PRVOUKA
- PS
- str. 47 / cv. 1, 2
úterý 7. května
PÍSANKA 1. díl
- str. 27
- celá strana dopsat
PÍSANKA 2. díl
- str. 1
- celá
Počítáme zpaměti
- str. 18 - sloupeček 51
Už čteme a píšeme sami
- str. 33 - celá
PS Matematika 3)
- str. 16 / cv. 2 /nezobrazovat peníze/
- str. 14 / cv. 5
pátek 3. května
PÍSANKA
- str. 20
- doplnit do vět slova z nabídky
Počítáme zpaměti
- str. 16 - sloupeček 44
Už čteme a píšeme sami
- str. 32
PS Matematika 3)
- str. 12 / cv. 1, 2, 3
- str. 13 / cv. 1, 3
čtvrtek 2. května
PÍSANKA
- str. 24
- celá strana
Počítáme zpaměti
- str. 16 - sloupeček 43
Už čteme a píšeme sami
- str. 31
pondělí - úterý 29. - 30. dubna
PS Matematika 3)
- str. 11 / cv. 1, 2, 4, 5, 6
- str. 12 / cv. 2, 3
PS Už čteme a píšeme sami
- str. 30 - celá
PÍSANKA
- str. 22 - dopsat vše
- str. 23 - celá
PRVOUKA
- uč. + PS
- str. 42
čtvrtek 25. dubna
PÍSANKA
- str. 21
- dopsat celou stranu
PS MATEMATIKA
- str. 9 - dokončit vše
středa 24. dubna
PS Matematika 3)
- str. 8 - cv. 2, 3, 4
- str. 9 - cv. 1, 2
Počítáme zpaměti 1)
- str. 15 / sloupeček A
PS Už čteme a píšeme sami
- str. 28 - celá
PÍSANKA
- str. 21
- úvodní řádek nahoře
- první a druhý řádek
- slovo "jojo"
úterý 23. dubna
PS Matematika 3)
- str. 4 / cv. 4 - dokončit
- str. 7 - včetně DÚ celá
- str. 8 - úvodní úloha; cv. 1
Počítáme zpaměti 1)
- dokončit co komu chybí - je hotová celá str. 14
PS Už čteme a píšeme sami
- str. 27 - celá
pondělí 22. dubna
PÍSANKA
- str. 19 - dopsat vše
Projektový den - tuto práci domů neposílám.
pátek 19. dubna
PÍSANKA
- str. 19
- úvodní řádek
- 2 řádky malé p
- řádek se slovem "pes"
PS Matematika 3
- str. 6 / cv. 1, 3, 5, 6 - první dva sloupečky
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 27 - úvodní text PTÁCI
čtvrtek 18. dubna
PÍSANKA
- str. 18
- celá strana /včetně DÚ/ + jméno: Nina
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 26
+ DÚ z MAT na webu: https://learningapps.org/watch?v=p1x0mmvc524
středa 17. dubna
PÍSANKA
- str. 16
- úvodní řádek
- 2 řádky velké M
- jména: Míla, Matouš, Míša
PS Matematika 3
- str. 4 / cv. 1, 2, 3, cv. 4 - první dva řádky
- str. 5 / cv. 3, 4
POČÍTÁME ZPAMĚTI
- sloupeček 42 - prvních 10 příkladů
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 26
pondělí 15. dubna - úterý 16. dubna
PÍSANKA
- str. 17 - celá strana
PS Matematika 3
- str. 2 - celá
- str. 3 - celá
POČÍTÁME ZPAMĚTI
- sloupeček 41
PRVOUKA
- učebnice a PS
- str. 41 - dle pokynů v učebnici
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 25 - 26
čtvrtek - pátek 11. a 12. dubna
PÍSANKA
- str. 14
- celá
PS POČÍTÁME ZPAMĚTI 1)
- sloupečky 39 - 40
PS Už čteme a píšeme sami
- str. 24
pondělí 8. dubna
PÍSANKA
- str. 13
- úvodní řádek a dva řádky malého d
- slova "datel" "Adéla"
PS Matematika
- str. 32 - cv. 1, 7
Počítáme zpaměti
- str. 12 / sloupeček 36
PRVOUKA
- učebnice
- str. 40 / 1 - rozdíl sázet/set
- PS
- str. 40 / 1 - pojmenovat práce na zahradě /SEJE, SÁZÍ, KYPŘÍ PŮDU, ZALÉVÁ/
čtvrtek - pátek 4. a 5. dubna
PÍSANKA
- str. 12
- celá
PS Matematika
- str. 30 / cv. 1 - dokončit
- str. 31 / cv. 2
- str. 32 / cv. 2 - 6
PS Už čteme a píšeme sami
- str. 22 - 23 STRAŠIDLOVÁ /hlasité čtení/
středa 3. dubna
PÍSANKA
- str. 11
- dopsat vše
PS Matematika
- str. 31 / cv. 1, 4, 5, 7
PS Už čteme a píšeme sami
- str. 22 - 23 STRAŠIDLOVÁ /hlasité čtení/
úterý 2. dubna
PÍSANKA
- str. 11
- úvodní řádek nahoře a další 2 řádky malého psacího o
- + DÚ
PS Matematika
- str. 30 / cv. 1 /pouze první 2 sloupečky/, 2, 3, 4, 6
PS Už čteme a píšeme sami
- str. 22 /viz DÚ/
pondělí 25. března
PÍSANKA
- str. 8 - označeno tečkou
PS Matematika
- str. 26 - dokončit celou stránku /podle toho, jak děti chyběly/; včetně DÚ
- str. 27 - celá
PRVOUKA
- PS
- str. 45 - celá
Theodorce jsem poslala kopii s Budulínkem - nejdřív přečte Thea básničku, poté rodiče přečtou/vypráví pohádku O Budulínkovi. Pak již postupně projít list podle zadání.
středa 20. března
PÍSANKA
- str. 6
- úvodní "půl řádek" nahoře
- další 2 celé řádky; řádek se slovem "šít"
- /kdo si vyzvedával ve škole, je to označeno červenou tečkou/
- POZOR - V písance píšeme vždy pouze psacím písmem. Pokud je na řádku předepsáno malými tiskacími písmeny, mají děti přepsat do psacího písma. Nikdy ve škole děti nepíší malé tiskací písmo.
PS Matematika
- str. 25
- obrázkové příklady
- cv. 1, 2
- kopie / k vyzvednutí ve škole/ - DUHOVÁ DESÍTKA
- obloučkem - duhou - spojujeme pastelkami dvojice čísel, jejichž součet je 10 - vznikne duhový oblouk
- do levého sloupce napíšeme vytvořené příklady
- do pravého sloupce je "otočíme"
Máte-li doma knihu Fr. Hrubína Špalíček veršů a pohádek, přečtěte dětem pohádku O Červené karkulce - veršovanou. Ve vydání Albatros r. 2008 str. 70. Pokračuje se v práci na kopii - viz včera.
Procvičování čtení - včerejší DÚ. UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI str. 21.
úterý 19. března
PÍSANKA
- str. 5
- 6 řádků /kdo si vyzvedával ve škole, je to označeno červenou tečkou/
- POZOR - V písance píšeme vždy pouze psacím písmem. Pokud je na řádku předepsáno malými tiskacími písmeny, mají děti přepsat do psacího písma. Nikdy ve škole děti nepíší malé tiskací písmo.
PS Matematika
- str. 24 / cv. 3, 4
- kopie / k vyzvednutí ve škole/ - automatizujeme spoje s výsledkem 10
Máte-li doma knihu Fr. Hrubína Špalíček veršů a pohádek, přečtěte dětem pohádku O Červené karkulce - ne veršovanou, ale klasickou. Ve vydání Albatros r. 2008 str. 133. Ve škole je k vyzvednutí kopie pro práci s textem.
pondělí 18. března
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 20
- přečíst pohádku/básničku
- splnit úkoly u červených puntíků
- odpovědět na otázky - napsat
- označit obrázky
- vyprávět pohádku
- porovnat pohádky poslední úkol jsme nedělali /až zítra/
PS Matematika
- str. 23 / cv. 3, 4
PRVOUKA
- učebnice str. 38 - 39
- ústně
- mimo stavby rostliny
- PS
- str. 38 / cv. 2
+ DÚ
úterý 12. března
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 16
- rodič čte/vypráví pohádku Hrnečku, vař!
- dítě dokreslí chybějící obrázek
PS Matematika
- str. 22 / cv. 4
- str. 23 / úvodní dva řádky psaní číslice 10
- str. 23 / cv. 2
+ DÚ
POČÍTÁME ZPAMĚTI
- str. 10 / sloupeček 29
úterý 12. března
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 12
- básnička NENÍ LEPŠÍ
- napsat odpovědi na červené otázky
KOPIE
- cv. 3, 4 - podle zadání /četně DÚ/
PS Matematika
- str. 22 / cv. 1, 3, 5 /včetně DÚ/
POČÍTÁME ZPAMĚTI
- str. 10 / sloupeček 28
čtvrtek - pátek 29. února/ 1. března
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 15 - celá
Thea dostala několik kopií - jsou popsané, jak s nimi pracovat. Rozstříhanou pohádku má seřadit podle toho, jak jdou obrázky za sebou a nalepit je na barevný /hnědý/ papír. Může si některé i vybarvit .
PS MATEMATIKA 2
- str. 20 / obrázkové příklady nahoře na stránce + cv. 1, 3
- str. 21 / cv. 4, 6, 7
středa 28. února
KOPIE ČT EDU - cv. 2
- přečtěte dětem některou z verzí pohádky O perníkové chaloupce, podle toho, co máte doma k dispozici
- děti si přečtou nahlas věty a zapíší za ně ANO nebo NE
KOPIE s větami na doplnění chybějícího slova /posílám Theodorce po sestře/
PS Matematika
- str. 17 /cv. 4 - kontrola, dokončení
- str. 18 - celá kromě cvičení 1
- str. 19 / cv. 1, 2, 3 /je to včetně DÚ/
PÍSANKA
- str. 1 - máme napsaný úvodní řádek nahoře + 4 celé řádky /končili jsme u dlouhého é/
úterý 13. února
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 9 - celá /včetně DÚ/
pondělí 12. února
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 7 - číst věta a škrtnout nehodící se slovo
PS Matematika
- str. 13/ obrázkové úlohy; cv. 1, 2
- str. 14 / cv. 1, 2, 4
PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA
- str. 61 - dokončit
středa 7. února
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 7 - HRAJEME HOKEJ - spojit slova /viz str. 6 U KRMÍTKA/
PS Matematika
- str. 12/cv. 2, 3, 4, 5 - u slovních úloh dětem přečtěte odpověď
PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA
- str. 60
- str. 61 - pouze 1. sloupeček
- schovaná slova jsme podtrhli pastelkou
- v některém slově jsou schovaná slova dvě /i tři/
úterý 6. února
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 6 - čtení vět /viz DÚ/
PS Matematika
- str. 12/1
- str. 7 / 6
- POZOR Prosím o důsledné dodržení postupu: počítáme z pravého dolního rohu směrem nahoru a výsledek píšeme přesně pod čísla ve sloupci. Viz str. 6/cv. 1
PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA
- str. 58
středa 31. ledna
PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA
- str. 54
- číst slova /zkusit bez hláskování/
- otázky str. 55 / 1, 2, 3, 4, 5 - ústně
PS Matematika
- str. 9 / cv. 2
- 10/ cv. 1, 2, 4, 5
+ práce DÚ
úterý 30. ledna
PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 5
PS Matematika
- str. 9/ cv. 1, 3, 4, 6
+ práce DÚ
pondělí 29. ledna
Vyzvedněte si prosím ve škole nový PS UŽ ČTEME A PÍŠEME SAMI
- str. 4
Matematika
- numerace čísla 8; psaní číslice 8 - kopie /také k vyzvednutí ve škole/
PRVOUKA
- PS str. 28 / cv. 2; str. 29 - celá
PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA
- str. 52
čtvrtek 25. ledna
Opakování jmen dětí z naší učebnice - čtení ze spinneru. Pamatuješ si, co jsme si o kom četli?
- https://wheelofnames.com/cs/a87-haf
- PS ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 85 - čti otázky a napiš odpověď
PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA
- str. 48
- doplň slova - trénuj ROBOTA
- vybarvi všechna zvířátka
- str. 72
- pouze sloupeček DE/DĚ dole - viz DÚ
PRVOUKA
- uč. str. 28
- PS str. 28 / cv. 1
středa 24. ledna
Procvičování čtení slov s Q, W, X. Pozor, písmo na spinneru je trochu odlišné, upozorněte děti.
- https://wheelofnames.com/cs/j8b-ww9
- Rozumíš všem slovům?
PS HRAJEME SI VE ŠKOLE I DOMA
- str. 46 - 47
ČÍTANKA
- str. 25 - 26
MATEMATIKA
- PS Počítáme zpaměti 1)
- sloupeček 18 – první polovina společně
- zbylou polovinu sami – počítadlo / prsty, hlava! J
-
PS Matematika 2)
ROZHODNĚ PROSÍM NEDĚLAT PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ NA STR. 6, 7, 8 ANI JINDE
- str. 8 / cv. 2
- str. 8 / cv. 3, 4 –přečíst dětem zadání; Jaký bude příklad? Zapište si ho na modrou /umí/ a teď ho vypočítejte. Kolik to je? Doplníme do odpovědi – zase se dětem musí přečíst.
- str. 8 / cv. 5 - sami
úterý 23. ledna
Procvičování jsme čtení/psaní slov s dvojhláskami:
- https://wheelofnames.com/2kh-2kw
- která slova sis zapamatoval/a?
- 4 slova z kola si zkuste napsat
PS ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT
- str. 84
- u oranžové knížky – přečíst slova, spojit je s obrázkem a přepsat sami na vedlejší řádek
MATEMATIKA
- PS Počítáme zpaměti 1)
- sloupeček 17 – první polovina společně
- zbylou polovinu sami – počítadlo / prsty, hlava! J
-
PS Matematika 2)
- ROZHODNĚ PROSÍM NEDĚLAT PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ NA STR. 6, 7 ANI JINDE
- str. 7 / cv. 1 – „domino“
- děti znají pouze sčítání podle kostek včetně komutativního zákona J, říkáme si, že můžeme zaměnit sčítance a výsledek bude stejný; ukažte si odčítání: celkem na kostce je 7 puntíků, když odečteme jednu část kostičky, na které jsou 2 puntíky, zůstane nám počet z prvního dílku? Ať si ověří na počítadle. Postupně udělejte společně celé cvičení.
- str. 7 / cv. 2, 3
- přečíst dětem zadání; Jaký bude příklad? Zapište si ho na modrou linku /umí/ a teď ho vypočítejte. Kolik to je? Doplníme odpověď – zase je potřeba dětem přečíst.
- str. 7 / cv. 5 – ústně
pondělí 22. ledna
PS Začínáme číst a psát 1) str. 83
- z celé abecedy nám zůstala poslední 3 písmena, tady je vidíte; znáš je?
- číst rozhovor „u červené knížky“ – pokračuje i na str. 84
- Znáš nějaká další slova s těmito hláskami? Pozor na AKVÁRIUM – píše se počeštěně, kdyby na to někdo narazil. Můžete si vysvětlit si slovo AQUA = voda (slova aquapark, název vody Aquila, hrdina Aquaman…); Pozor na kiwi – s dvojitým w je ovoce, kdyby někdo zmínil ptáka, píše se s v J . Děti znají slovo WEB – používáme.
- v PS na str. 83 napsat 3 řádky připravených písmen
Místo matematiky dnes měly děti finanční gramotnost.
PRVOUKA
- učebnice str. 27
- cv. 1 – pojmenovat si hodiny, viděl jsi je někde? Znáš i jiné hodiny?
- cv. 2 – vysvětlit si celou hodinu a půl hodinu /velká a malá ručička…/
- PS str. 27
- cv. 1 – bludiště /co v kolik hodin děláme/
- cv. 2 – společně podle hodin /ještě neumí psát 8 – můžou udělat „sněhuláka“ J /
- cv. 3 - DOMÁCÍ ÚKOL – přinést ve čtvrtek na PRV
ČESKÝ JAZYK
- ČÍTANKA str. 21 – 22
pátek 19. ledna
- Procvičování čtení slov s dvojhláskami OU, AU, EU.
Zásoba slov:
SOUDEK, MOUREK, PAVOUK, KOUPÁNÍ, MOUCHA, KROUPY,
PROUTEK, OUTLOŇ, KLOUZAČKA, TROUBA, KOLOUŠEK,
EURO, MOUKA, KOUTEK, PALOUK, AUTO, KLAUS, AUTOMAT,
AUTOBUS, KLAUN, APLAUS, SAUNA, LOUKA
4 slova ať si děti zkusí také přepsat.
- PS Počítáme zpaměti 1)
- sloupeček 16 - dokončit
- PS MATEMATIKA 2)
- str. 6 / NEDĚLEJTE CV. 1, dokončete zbytek stránky
čtvrtek 18. ledna
Čítanka str. 19 - 20 /hlasité čtení/
Procvičování slabik: https://wheelofnames.com/bw9-wc7
Psaní slov: TICHO, NIC, DIVADLO, SCHODY, KUNY, TIKAJÍ ...
PS Začínáme číst a psát
- str. 82 dole
- označit modře a číst dvojhlásky OU, AU, EU - to si připište ; slovo EURO
PRVOUKA
učebnice str. 26 - zopakovat si dny v týdnu, porovnat s Diářem - na dvoustraně vždy vlevo 5 dní školních/pracovních a napravo sobota, neděle - víkend...
PS str. 25 - dokreslit do posledního políčka v tabulce ke každému měsíci něco, co děláme... /můžete využít odkaz v ELEKTRONICKÉM PROCVIČOVÁNÍ - Co děláme v ročních obdobích/
středa 17. ledna
PS Začínáme číst a psát
- str. 82
- z písmen D, T, N se někdy může stát Ď, Ť, Ň - buď pomocí háčku - to se stává málokdy např. kůň, Ťapka, tůňka ... nebo to způsobí Ě, které následuje za D, T, N - to jsme se učili v minulých dnech a třetí možností je, že to způsobí MĚKKÉ písmeno I,Í. Máme dvě písmena pro zvuk i ... poznáme to dobře právě po souhláskách D, T a N. Zkuste vyslovit D a za ním "tvrdé" i = dy ... totéž s T a N. Pokud však po D,T,N přijde i měkké - slyším "ďi, ťi, ňi" ...
- žlutou pastelkou označte ve slovech slabiky DI, TI, NI
- čtěte slova
- napište věty:
- CHODÍM RÁD/A DO DIVADLA.
- HODINY TIKAJÍ. toto je velmi obtížní věta. pracujte s dětmi, všechna I,Y si sluchem pohlídejte /kromě posledního po souhlásce J/
- NÁŠ PONÍK VONÍ.
Domácí úkol ze čtení je v odkazu Domácí úkoly.
PS Počítáme zpaměti 1)
- sloupeček 15 - dokončit
PS MATEMATIKA 2)
- str. 6 / cv. 2 - sami; 3 a 4 - přečtěte jim, děti tvoří příklad a řeší výsledek
Matematiku jsme také procvičovali na počítačích - viz nový odkaz v MENU : ELEKTORONICKÉ PROCVIČOVÁNÍ
Dnešní výtvarná výchova měla přesah do PRVOUKY - alespoň odkaz na video: https://youtu.be/m8PoSb_XsPE?si=sMg5dBN2w5WmyW-X
úterý 16. ledna
Procvičovali jsme čtení/psaní slov se slabikami DĚ, TĚ, NĚ - procvičujte dle PS a v odkazech, které přikládám.
- https://wheelofnames.com/xst-ue5
- https://learningapps.org/watch?v=p91qrb3on24 - doporučuji pracovat s pomocí dospělého - lépe na PC nebo tabletu než na telefonu; odměnou má být malá pohádka
- my jsme sledovali toto: https://youtu.be/lhuMnz4enzU?si=rGJdF-kOIb_92Ub_
PS Počítáme zpaměti 1)
- sloupeček 14
Počítejte prosím s tím, že ve zbytku týdne budeme s dětmi chodit ven - bobování, hry na sněhu, stavění ze sněhu apod. - vhodné oblečení a obutí. Venku jsme max. 45 minut s ohledem na počasí.
pondělí 15. ledna
PS Začínáme číst a psát
- str. 81
- zopakovat si čtení slov; slabiky DĚ, TĚ, NĚ čteme buď jako celek /máme je označené/ nebo hláskujeme Ď - E ... podívám se na slovo, vidím, že za D /T,N/ následuje E s háčkem - háček změkčuje, ale nemůže změkčit E, proto se nám "přesune" a změkčí D na Ď, T na Ť, N na Ň.
- u každé skupiny slov si vybereme 3 slova a ta přepíšeme na linky, označíme v nich zelenou pastelkou slabiky DĚ, TĚ, NĚ
Celkově prosím, jak to dětem zdravotní stav dovolí, procvičujte co nejvíce čtení. Pokud dětem nejde hláskování - skládání slov, trénujte stále ROBOTA. Děti, které již dříve chyběly, a nedaří se jim, ať se vrátí ve čtení v PS Začínáme číst a psát zpět a co nejvíc procvičují! Ke čtení můžete také využít Čítanku a zdatnější čtenáři klidně i vlastní knížku /zatím s velkými písmeny/.
Počítáme zpaměti 1)
- 13 sloupeček - s pomocí počítadla, prstů ... je to počítání do 7; nové učivo
PS MATEMATIKA 2)
- str. 5
- obrázkové úlohy nahoře na stránce
- cv. 2, 3, 4
PRVOUKA
Orientace ve dnech v týdnu.
- vyjmenovat řadu
- správně seřadit pokud jsou názvy přeházené
- rozlišit dny pracovní /všední, školní/ a víkend
PS str. 26 / cv. 1 - s pomocí rozvrhu vybarvit, které dny toto děláme /jednou pastelkou/
pátek 12. ledna
PS Začínáme číst a psát
- str. 80 - 81
- na str. 81 pouze označit slabiky DĚ, TĚ, NĚ ve slovech zeleně a číst; nic nepíšeme
Počítáme zpaměti 1)
- 11. a 12. sloupeček
PS MATEMATIKA 2)
- str. 4 / cv. 1, 2, 7, 8
středa 10. ledna
PS Začínáme číst a psát
- str. 76
- nahoře na stránce u oranžové značky knihy a pera
Počítáme zpaměti 1)
- 10. sloupeček
PS MATEMATIKA 2)
- str. 3 / cv. 2, 4, 5
úterý 9. ledna
PS Začínáme číst a psát
- str. 74
- číst komiks
- str. 75
- číst u fialové knížky
- psát u fialové tužky
Počítáme zpaměti 1)
- 4. sloupeček
PS MATEMATIKA 2)
- str. 3 / cv. 1 a 3
pátek 5. ledna
PS Začínáme číst a psát
- str. 69
- hláska a písmeno F
- číst text
- napsat 1. řádek písmene F
- hláska a písmeno F
Počítáme zpaměti 1)
- 3. sloupeček
PS MATEMATIKA 2)
- str. 1 / cv. 2 - pouze 1 řádek číslice 7
- st. 1 / cv. 4
- str. 1 / cv. 6 - dokončit
- str. 2 / cv. 1
čtvrtek 4. ledna
PS Začínáme číst a psát
- str. 66
- opakovat si čtení
- str. 68 - zakreslit modrou trasu do plánku na str. 67
- zakreslit si libovolnou trasu do plánku červeně - zapsat na str. 68 /to je DÚ/
PRVOUKA
- učebnice str. 25 - Rok, roční období, měsíce
+ psát velkými tiskacími písmeny: ROK: JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA
středa 3. ledna
PS Začínáme číst a psát
- str. 66
- hlásky a písmena Z a Ž
- napsat oba řádky
- čtení textu 3x
Počítáme zpaměti 1) - nový PS
- 2. sloupeček
PS MATEMATIKA 2)
- str. 1 / cv. 1, 3, 5, 6 - pouze levé tři řady
čtvrtek 21. prosince
PS Začínáme číst a psát
- str. 79
- číst
- napsat, co si přeju pro ostatní k Vánocům
středa 20. prosince
PS Začínáme číst a psát
- str. 77 - 78
- hláska a písmeno CH
- napsat 2 řádky CH
- označit si ve slovech písmeno CH zeleně; pozor na slovo LEHCE
- čtení slov 3x
- na str. 78
- čtení textu - upozornit/pomoci číst na písmeno Ž a G, které děti zatím neznají /budeme se k nim vracet po novém roce/
Počítáme zpaměti 1) - nový PS
- 1. sloupeček
úterý 19. prosince
PS Začínáme číst a psát
- str. 62 - písmena C a Č
- čtení textu 2x
- napsat řádek C, Č
- na druhý řádek píšeme slova CYRIL A ČENDA (1x)
MATEMATIKA
PS zadní obálka - vše kromě čtverců; počítáme na počítadle
pondělí 18. prosince
PS Začínáme číst a psát
- s. 59
- procvičujeme čtení
- píšeme 1. řádek S, Š
- na 2. řádek napíšeme jména: ŠIMON ŠÁRKA
- str. 60
- číst věty
- do neúplných vět doplnit slova nebo obrázky
- nezapomenout na tečku za větou!
- str. 61
- vyluštit křížovku
- str. 62 - písmena C a Č
- čtení textu
- zatím NEPÍŠEME
MATEMATIKA
PS str. 32 - celá strana kromě číselných os a poslední úlohy s dominem
čtvrtek 14. prosince
PS Začínáme číst a psát
- s. 57 - 58 nahoře
- procvičujeme čtení
- v textu na str. 58 podtrhneme písmeno R modře a Ř červeně
+ na str. 58 píšeme na řádky slova: RUKA, RYBA, ŘEKA, RAMENO, HŘÍBEK, STROM, RAK, ŘEHOŘ, RADEK
- ve slovech podtrhneme písmeno R modře a Ř červeně
PRVOUKA
- učebnice str. 22 + PS str. 22 - Vánoce u nás doma; zvyky a tradice
středa 13. prosince
PS Začínáme číst a psát
- s. 57
- procvičujeme čtení
- píšeme 1. řádek R, Ř
Píšeme slova: RAK, RUKA, RYBA, ROBOT; ŘEKA, ŘEPA, ŘÍP, ŘEMEN
MATEMATIKA
PS str. 31 - příklady dole na stránce - 3 rámečky se žlutými políčky
úterý 12. prosince
Byl projektový den - dokončujte a procvičujte práci z minulých dnů. DÚ - viz Domácí úkoly.
pondělí 11. prosince
PS Začínáme číst a psát
- s. 54
- procvičujeme čtení
- píšeme 1. řádek B
- na druhý řádek napíšeme slova BOBÍK BETLÉM
- str. 56
- prohlédnout si plánek města; číst názvy ulic
- zakreslit tužkou cestu Báry do bazénu podle názvů ulic uprostřed na stránce
- DÚ - viz Domácí úkoly
MATEMATIKA
- str. 31
- obrázkové počítání nahoře na stránce
- 3 rámečky s oranžovými puntíky
PRVOUKA
- učebnice str. 21 - podle pokynů na stránce
- PS str. 21 / 1, 2
pátek 7. prosince
PS Začínáme číst a psát s. 54
- pouze čtení textu; zatím řádky písmene B nepíšeme
- podle textu napsat jména dětí do tabulka nahoře na str. 55
MATEMATIKA
- str. 30 - dokončit dva poslední sloupečky příkladů /s oranžovými výsledky/
- procvičovat sčítání v oboru do 6; dopočítávání do 6; rozdělování čísla 6
čtvrtek 7. prosince
PS Začínáme číst a psát s. 52
- číst slova - ve sloupečcích, po řádcích ... /orientace na stránce/
- zkusit slova slabikovat, určovat počet slabik a jejich délku - ústně
- doplnit /napsat/ vhodná slova k obrázkům - vychází z přečtených slov
PRVOUKA
- PS str. 20
středa 6. prosince
PS Začínáme číst a psát s. 51 - 52
- seznámit se s novým písmenem na str. 51
- číst na této stránce a také nahoře na str. 52 /končíme u oranžové otázky/
- napsat odpověď na otázku /řešení: DO SKOTSKA/
- poslech zvuku dudů
- např. zde hymna Skotska: https://youtu.be/NnKkN-DjXt8?si=gAwzFBCAdDhzerUD
- vysvětlit si, co je "kilt"
MATEMATIKA
- str. 30 - celá, mimo posledních dvou sloupečků příkladů /s oranžovými políčky/
Učíme se básničku:
VÁNOČNÍ
STROMEČEK V POKOJI VONÍ,
ROLNIČKA VESELE ZVONÍ.
NA STOLE CUKROVÍ
SLADCE NÁM NAPOVÍ,
ŽE JE TU VÁNOČNÍ ČAS,
CO PŘIŠEL PO ROCE ZAS.
VÁNOČKA V KUCHYNI VONÍ,
ROLNIČKA STÁLE SI ZVONÍ.
KOLEDA VÁNOČNÍ,
NÁLADA SVÁTEČNÍ,
S MAMINKOU, S TATÍNKEM ZAS
VÍTÁME VÁNOČNÍ ČAS.
úterý 5. prosince
PS Začínáme číst a psát s. 50
- číst věty na stránce - dopsat chybějící slovo /vychází z textu na předchozích stranách o chlapci Hungovi
- nakreslit sebe, jak hraju na hudební nástroj /děti, které na žádný nehrají se nakreslí při jiné aktivitě/
- opsat 2 věty o Hungových rodičích
MATEMATIKA
- str. 29 - celá /včetně DÚ/
čtvrtek 30. listopadu
PS Začínáme číst a psát s. 48
- nové písmenko - pracujeme obvyklým způsobem
- číst 3x
- napsat oba řádky písmene H
středa 29. listopadu
PS Začínáme číst a psát s. 47
- přečíst si text o pavoukovi 2x
- zkusit říct, co jsem se o pavoukovi dozvěděl - co už vím
- doplnit nyní do tabulky na str. 46:
- znovu si číst věty v tabulce a zapisovat odpovědi ANO/NE
- porovnat si, co jsem věděl/a správně už včera, co je jinak
Zkuste nahranou aplikaci v Domácích úkolech - Postřehování slabik. Po vyskočení slabiky si ji děti prohlédnou a zkusí ji přečíst bez hláskování, tedy rovnou celou.
MATEMATIKA
- dnes jsme dělali "zkoušku" - tu domů neposílám
- v PS str. 28
- napsat si oba řádky nuly
- zakroužkovat číslo podle počtu obrázků /včetně 0 tam, kde obrázky nejsou/
- dokreslit obrázky podle zadané číslice
úterý 28. listopadu
PS Začínáme číst a psát s. 46
- přečíst si věty v tabulce
- zamyslet se, zda ANO, tato věta je pravdivá nebo NE, toto není pravda
- do sloupečku MYSLÍM SI, děti samy zapisují ANO nebo NE - prosím, abyste jim neradili ani aby si děti nečetly text z další strany - budeme s tím pracovat následně; učíme se číst s porozuměním
- sloupeček VÍM zůstane zatím prázdný!
kopie ČTYŘLÍSTEK - posílám Theodorce po sestře
- tabulka s hledáním slov - potřebuje pomoct, nikdy jsme ještě nedělali
- slova jsou: MÁTA, TOPÍ, MAPA, TÁTA, TETA, PATA - v libovolném pořadí
- čtení otázek - odpověď ANO/NE - je to pravda nebo není
MATEMATIKA
- str. 27
- dopsat nahoře všechny nedokončené řádky
- cvičení Rozlož.
- ve škole jsme ještě pracovali na kopii - posílám Theodorce po sestře
Máme dobrovolný úkol - viz DOMÁCÍ ÚKOLY.
pondělí 20. listopadu
PS Začínáme číst a psát s. 45
- celá strana /včetně DÚ/
MATEMATIKA
- str. 27 - napsat 1. řádek číslice 6
- napsat řádek 456
- napsat řádek 123456
- NEPSAT sestupnou řadu 654321
- doplnit dominové kostky - číslice a porovnat
- doplnit čísla k obrázkům v rámečcích
- srdíčková úloha - doplnit srdíčka do počtu 6 a zapsat jako příklad
PRVOUKA
Opakování o zvířatech v zimě. Videa:
https://edu.ceskatelevize.cz/video/3577-zimni-priroda-ptaci-jehlicnany-a-vlci
https://edu.ceskatelevize.cz/video/4522-jezevec-lesni
pátek 24. listopadu
PS Začínáme číst a psát str. 44
- opakování čtení
- doplňování chybějících slov do textu - zapsat tiskacími písmeny
- nakreslit obrázek - "Kam jede Kája s Vítkem na výlet?"; podle vlastní fantazie - kam by asi mohli jet?
MATEMATIKA
- str. 24 - modré rámečky uprostřed stránky
- procvičovali jsme /na kopii, kterou doma děti nemají/ rozdělování čísel 3 - 5: můžete zkoušet sami
čtvrtek 23. listopadu
PS Začínáme číst a psát str. 43
- opakování čtení slov a tvoření vět
- psaní vět: TO JE VLAK. VLAK JE V TUNELU. VÍTEK JE VE VLAKU.
PS Začínáme číst a psát str. 44
- čtení vět nahoře na stránce - viz DÚ
PRVOUKA
- učebnice str. 19 - Ptáci v zimě /proč, jak a čím ptáčky přikrmujeme; kteří ptáci u nás přezimují.../
středa 22. listopadu
PS Začínáme číst a psát str. 43
- nové písmeno V
- napsat první řádek písmene V
- číst slova dole na stránce
- tvořit věty se slovy v prvním sloupečku - dodržet tvar slova; mohou to být i otázky
MATEMATIKA
- str. 25
- "lyžaři"
- řady čísel
- rámečky s dopočítáváním - první dva společně, poslední samostatně - říkáme si: " jedna plus kolik je pět? nebo "kolik musím přidat k jedničce, abych měl/a pět?"; doporučuji pracovat s názorem - např. kaštany, knoflíky, piškoty apod.
- oranžové rámečky - jsou jako DÚ; samostatně
úterý 21. listopadu
PS Začínáme číst a psát str. 42
- dočíst si komiks
- zahrát si hru na ANO/NE
- přečíst věty a podle významu doplnit odpověď ANO nebo NE
- dokončit stránku - viz DOMÁCÍ ÚKOL
MATEMATIKA
- str. 24
- Je to pravda?
- "domino"
- 1. sloupeček v rámečku "Vypočítej.
- celé cvičení "Vyznač pokaždé jinak." - zakreslit pomocí nabídnutých tvarů příklady
čtvrtek 16. listopadu
PS Začínáme číst a psát str. 40
- opakování
KOPIE
- je označeno
PRVOUKA
- učebnice + PS str. 18
středa 15. listopadu
PS Začínáme číst a psát str. 39 - 40
- číst "komiks"
- dále číst věty - vybrat správné slovo podle významu věty - nevhodné slovo škrtnout - přepsat správnou větu na linku
- číst slova ve sloupečcích /viz DÚ/
MATEMATIKA
- str. 23 - s názorem /kaštany, lentilky, knoflíky.../ počítat příklady ze zeleného rámečku
- nic nezapisovat
úterý 14. listopadu
PS Začínáme číst a psát str. 39 - 40
- napsat 2.řádek písmena L
- číst "komiks" a pokračovat na str. 40, kde "komiks" končí
- čteme po větu "AU, AU"
MATEMATIKA
- str. 23 - číselné osy, příklady v rámečcích s kolečky
+ procvičovat rozdělování čísla 5 /třeba s knoflíky, kaštany apod./; vymýšlet příběhy - slovní úlohy - př.: Ve výběhu bylo 5 slonů, 2 sloni odešli do stáje. Kolik slonů zůstalo ve výběhu? - zaměřené na odčítání od čísla 5
pondělí 13. listopadu
PS Začínáme číst a psát str. 38
- opakovat čtení tabulky
- rodič hláskuje náhodné slovo z tabulky, pak ho řekne celé ... dítě ukáže v tabulce, které slovo to bylo /např. s-á-m .. sám - dítě ukáže slovo v tabulce/
- dopsat věty
PS Začínáme číst a psát str. 39 - hláska a písmeno L
- psali jsme zatím pouze 1.řádek, četli jsme vše
V Matematice jsme pracovali na kopii - procvičovali jsme řadu čísel 1 - 5; rozdělování čísla 5; sčítání v oboru do 5.
PS Hrajeme si ve škole i doma str. 14
Prvouka uč. + PS - opakování str. 14 - 15 /stromy/; str. 16 - Živočichové v lese.
čtvrtek - pátek 2./3. listopadu
PS Začínáme číst a psát str. 34 - 35
PS Matematika str. 22 - obrázky, osy a domino
uč. + PS Prvouka str. 15, 17 /stranu 16 jsme zatím nedělali/
Z 8. týdne je potřeba doma udělat:
ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT
- str. 27 - 29 + první polovinu stránky 30
- Jak čteme: hláskujeme jednotlivá slova, každé slovo se vyhláskuje a řekne se celé. Slova takto čteme po jednom - ne stále opakovat a přidávat. Správně je to takto: TOM MÁ TÁTU. t-o-m ... tom ... m-á ... má t-á-t-u ... tátu.
- na str. 28 jsme napsali tyto věty:
- o Otovi: O MÁ obrázek nože. O MÁ obrázek jablka.
- o sobě: svoje červené písmeno a co máme. Např.: A MÁ obrázek knihy.
- na str. 29 jsme připsali větu: TOM MÁ TETU EMU.
- na str. 30 doplňujeme věty: TETA (má brýle). TÁTA (má šroubovák). TOM (má šneka).
MATEMATIKA
- str. 17 - 19 - podle zadání na stránce